Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Å brygge på en forelskelse

Det står skrevet at personen du elsker består av 72,8% vann selv om det ikke har regnet på flere uker.

Jeg venter på regnet som faller dråpevis og lager store dammer i hullene innenfor, utenfor, bortenfor og ved siden av der du er, skal komme å lette på trykket som har oppstått på veien der jeg oppdager at jeg brygger på noe jeg ikke vet helt hva er.

Livet burde komme med en ferdskriver som kontinuerlig registrerer data som kan bidra til å klarlegge årsakssammenhengen av hjertets høyde, kurs, balanse og fart.  En liten boks som tåler regn, vind, havari og total krasjlanding.
Det er som om jeg har løsnet fra kloden og svever rundt som en satellitt utenfor den virkelige verden. Catch and release, catch and release

Sakte teller jeg ned fra ti og håper på regn

vinterverket

foto: vinterverket

One response to “Å brygge på en forelskelse

  1. Pingback: Vi åpner luke nr.8 og får “årer uten båt” i gave « Vinterverket

Legg igjen en kommentar

