Vinterverket

Såpeboblejente & Lykkemamma på 68º nord

Shells Angels

Jeg kan så vidt skimte dem mot de gule gatelysene, men når jeg kommer nærmere ser jeg dem helt tydelig der de står i en stor klynge med hodene tett mot hverandre og jeg kan se at munnene deres beveger seg samtidig som de blåser røykringer mot den kalde, klare natten. De har sorte skinnjakker på seg.

Jeg går hastig forbi dem. Jeg vil ikke tyvlytte for jeg skjønner at de diskuterer viktige saker og ting mens armer beveger seg i takt med røykringene som blander seg med eksosen som kommer dampende ut på stativet med aviser som akkurat er kommet rykende ferske fra trykkeriet. Hegnar har igjen gjort noen forbannet og døren lager en høy pling-lyd når den automatisk åpner seg noe som får de sorte skinnjakkene til å snu seg. De er stille når de lener seg og stirrer på meg som om jeg er en fremmed nettopp ankommet deres planet. Jeg kikker ned på de møkkete joggeskoene mine før jeg lar døren sluke meg.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal ha. Trengte bare litt frisk luft, men nå er jeg ikke helt sikker. Bestemmer meg for Hegnar og en cola. Døren med pling-lyd er stummende stille når den åpner seg for mørket og jeg merker at de igjen stirrer på meg. Praten og armene henger i løse luften. Jeg puster med magen og fokuserer på bilen. Tør ikke møte blikkene jeg kjenner i ryggen når de treffer dongerijakka med stille smell.

I krysset er det rødt lys og det hviner i bremsene når jeg stopper bilen. Bakspeilet er skittent, men jeg kan fortsatt se dem mot de gule gatelysene. De tøffeste guttene i byen. Shells Angels.

5 responses to “Shells Angels

  1. Creet 23. oktober 2007, kl. 21:16

    Der var du! 🙂

    Shells Angels, ja. I bygda til Mormor har vi også slike Angels, som henger ved Stop’en. Skikkelig skumle bad ass’es! 😉

    Vokt Dem!

  2. Creet 23. oktober 2007, kl. 21:17

    Og nå har jeg bokmerket Dem, Frøken! Så nå forsvinner De ikke så lett igjen!

  3. ca.strømsnes 2. november 2007, kl. 08:34

    Heisann Ida!
    Ja, du kan tro de er skumle karer 🙂 Godt jeg kom fra det med livet i behold, puh!

  4. ca.strømsnes 2. november 2007, kl. 08:35

    Hei Creet!

    Du skjønner hva jeg snakker om altså? De er ikke til å spøke med nei.. *haha*

    God helg:)!!

Legg igjen en kommentar

